Történeti háttér és gyártás
A LSWR C8 osztályú gőzmozdonyokat az angol London and South Western Railway (LSWR) vasúttársaság számára építették. A mozdonyok tervezését Dugald Drummond mérnök vezette, aki 1895-ben lett a vasúttársaság főmérnöke. Az LSWR C8 osztály 1898-ban készült el, hogy kielégítse a növekvő személy- és áruszállítási igényeket. Az osztály összesen nyolc példányban készült el a Nine Elms-i vasúti műhelyekben, Londonban.
Technikai jellemzők
A LSWR C8 osztályú mozdonyok gőzhajtásúak voltak, ami abban az időben széles körben elterjedt technológiának számított. A mozdonyok 4-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, amely két vezető és négy hajtott kereket jelentett. Ez a felépítés kedvező teljesítményt nyújtott a közepes sebességű személyszállító vonatok számára. A teljesítmény és sebesség pontos adatai nem állnak rendelkezésre, de a korabeli hasonló mozdonyok jellemzően 80 km/h körüli sebességet értek el.
Szolgálati történelem
Az LSWR C8 osztályt elsősorban a London and South Western Railway vonalain használták. Életciklusuk alatt ezek a mozdonyok megbízhatóan szállították az utasokat és az árut London környékén. A mozdonyokat a 20. század elején kivonták a forgalomból, amikor a modernebb és nagyobb teljesítményű mozdonyok váltották fel őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos, az LSWR C8 osztály egyetlen példánya sem maradt fenn a mai napig. A mozdonyok egyikét sem őrizték meg múzeumi kiállításra vagy nosztalgiavonatok számára.
Érdekességek és kulturális hatás
Az LSWR C8 osztály nem vált különösen híressé vagy ikonikus jelentőségűvé a vasúttörténelemben, így kulturális hatása is korlátozott maradt. Modellvasúti gyártók nem készítettek replikákat ezekből a mozdonyokból, és filmes vagy irodalmi megjelenésük sem vált ismertté.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 4-4-0 |
Gyártási év | 1898 |
Gyártó | Nine Elms vasúti műhelyek |
Példányszám | 8 |