Történeti háttér és gyártás
Az LSWR P14 osztályú gőzmozdony a London and South Western Railway (LSWR) részére készült 1910-ben. A mozdonyokat Dugald Drummond tervezte, aki akkor a LSWR főmérnöke volt. A P14-es sorozat kifejlesztésének célja az volt, hogy a vasútvonalak közötti közlekedést és a szállítást hatékonyabbá tegye az Egyesült Királyság déli részén.
Technikai jellemzők
A P14 osztályú mozdony egy gőzmeghajtású, 4-6-0 tengelyelrendezésű jármű, amely kifejezetten erős vonóerejével tűnt ki. A mozdony maximális sebessége és teljesítménye a korábbi modellekhez képest fejlettebb volt, bár a pontos sebességadatok nem mindig állnak rendelkezésre. A mozdony jellemzően személyvonatok és rövidebb távú tehervonatok vontatására használták.
Szolgálati történelem
A P14 osztályú mozdonyokat az LSWR és később a Southern Railway használta, ahol személy- és tehervonatok vontatására alkalmazták. Az első világháború után a mozdonyok még mindig szolgálatban voltak, és az 1920-as években jelentős szerepet játszottak a vonalhálózat fenntartásában. Az idők során azonban a modernizáció hatására fokozatosan leállították őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos az LSWR P14 osztályú mozdonyokból nem maradt fenn egyetlen példány sem múzeumi bemutatás céljára. A korai selejtezési ütemek miatt egyik sem maradt meg az utókor számára.
Érdekességek és kulturális hatás
Az LSWR P14 mozdonyok a maguk idejében nagyon népszerűek voltak, bár a modellvasúti világban nem sok figyelmet kaptak. Az ilyen típusú mozdonyok ritkán jelentek meg a modellezésben, és a rajongói kultúrában sem voltak jelentős hatással.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |