LSWR S11 class gőzmozdony

Az LSWR S11 class gőzmozdony a 20. század elején szolgálta a Londoni és Dél-nyugati Vasutat, kiemelkedve megbízhatóságával és teljesítményével a brit vasúti közlekedés aranykorában.

Történeti háttér és gyártás

Az LSWR S11 osztályú gőzmozdonyokat a London and South Western Railway (LSWR) számára fejlesztették ki. Az osztályt Dugald Drummond tervezte, aki a LSWR főmérnöke volt. A mozdonyokat 1903-ban gyártották, hogy kielégítsék a korabeli vasúti szállítási igényeket, különösen az elővárosi és regionális vonalakon történő utazásokhoz.

A mozdonyok gyártása az LSWR Eastleigh-i műhelyében történt, ahol összesen 10 darabot készítettek ebben az osztályban. Az S11 osztályhoz tartozó mozdonyok a kor igényeinek megfelelően készültek, és a vasúttársaság kocsiparkjának egy fontos részét képezték.

Technikai jellemzők

Az LSWR S11 osztályú gőzmozdonyok a közepes teljesítménykategóriába tartoztak, és elsősorban gőzhajtású gépek voltak. A mozdonyok 4-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelenti, hogy négy hajtott és négy vezető tengelyük volt.

  • Gőzhajtású rendszer
  • 4-4-0 tengelyelrendezés
  • Közepes méretű kazán és henger

A mozdonyok maximális sebessége elegendő volt az elővárosi és regionális vonalak igényeinek kielégítéséhez. Az utasok számára kényelmes utazást biztosítottak, habár az utaskapacitás pontos számadatai nem érhetők el.

Szolgálati történelem

Az S11 osztályú mozdonyok elsősorban az LSWR hálózatán belül közlekedtek, ahol mindennapos személyszállító szolgálatot láttak el. A mozdonyok jól teljesítettek a kijelölt szolgálataikban, és a korabeli technológiai környezetben megbízhatónak számítottak.

A mozdonyokat az idő múlásával folyamatosan korszerűsítették, de az 1920-as évek végére kezdtek elavulttá válni. Az LSWR-t később a Southern Railway váltotta fel, amely már modernebb mozdonyokkal akarta leváltani az S11 osztályt. Ezért a mozdonyokat fokozatosan vonták ki a szolgálatból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy az LSWR S11 osztályú mozdonyok közül bármelyik is fennmaradt volna. Úgy tűnik, egyik sem került múzeumba vagy megőrzésre nosztalgia célokra.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az LSWR S11 osztály nem vált a vasúti kultúra különösen ikonikus részévé, a korai 20. századi brit vasúti közlekedés szerves része volt. Modellvasúti változatai nem széles körben elterjedtek, és kevésbé ismertek a vasúti rajongók körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/LSWR_S11_class

Képek

Források: Wikipédia, Google