Történeti háttér és gyártás
Az LSWR X2 osztály gőzmozdonyai a 19. század végén, 1890-ben készültek a London and South Western Railway (LSWR) számára. A mozdonyokat William Adams, az LSWR főgépésze tervezte és a Nine Elms Works-ben gyártották. Az X2 osztályt azzal a céllal fejlesztették ki, hogy a személyszállítást hatékonyabbá tegyék az LSWR vonalain. Összesen három példány készült ebből a típusból.
Technikai jellemzők
Az LSWR X2 osztály egy gőzmozdony típus volt, melyet elsősorban közepes távolságú személyszállító vonatok vontatására terveztek. A mozdonyok tengelyelrendezése 4-4-0 volt, ami azt jelenti, hogy négy hajtott tengelye és négy előtét tengelye volt. A járművek maximális sebessége 60 mérföld/óra (kb. 97 km/h) körüli értéket értek el, ami a kor színvonalához képest igen jónak számított.
Szolgálati történelem
Az LSWR X2 osztályú mozdonyokat elsősorban Dél-Anglia vasútvonalain használták, ideértve London és a déli városok közötti összeköttetéseket. Szerepük a gyors személyszállítás volt, és megbízhatóságuk miatt éveken át szolgáltak. A mozdonyokat végül az 1920-as években vonták ki a forgalomból, amikor a modernebb típusok megjelentek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos az LSWR X2 osztályból egyetlen megőrzött példány sem maradt fent. A mozdonyok mindegyikét selejtezték a 20. század közepére, így ma már csak történeti dokumentációk és fényképek őrzik emléküket.
Érdekességek és kulturális hatás
- Becenevek: Az LSWR X2 osztály nem szerzett különösebb beceneveket, de a vasútbarátok körében az Adams-mozdonyok csoportjába sorolták.
- Modellek: Az X2 osztály nem volt széles körben elérhető modellvasúti formában, ami részben a korlátozott darabszámnak és az ismertebb osztályok népszerűségének tudható be.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google