Történeti háttér és gyártás
A Metropolitan Railway H Class gőzmozdonyt 1920-ban gyártották, kifejezetten a londoni Metropolitan Railway számára. A mozdonyokat a Beyer, Peacock and Company készítette Manchesterben. Az ilyen típusú mozdonyok kifejlesztésére az elővárosi vonalak növekvő forgalmi igényei miatt volt szükség. A Metropolitan Railway H Class típusából összesen 8 darab készült.
Technikai jellemzők
A Metropolitan Railway H Class egy gőzmozdony, amelyet kifejezetten az elővárosi forgalom számára terveztek. A mozdony 4-4-4T tengelyelrendezéssel rendelkezett, amelyet a nagyobb vonóerő és stabilitás érdekében alkalmaztak. A mozdony maximális sebessége körülbelül 96 km/h volt. A gőzmozdony méreteit tekintve jelentős volt a korabeli elővárosi járművek között, és a Metropolitan Railway vonalain utazó utasok szállítására szolgált.
Szolgálati történelem
A H Class mozdonyokat a London Metropolitan Railway vonalain használták, főként elővárosi és városi forgalomban. A mozdonyok megbízhatóságuk és a városi környezetben való hatékonyságuk miatt váltak ismertté. Bár a pontos kivonási időszak nem részletezett, a H Class mozdonyok a villamosítás és a modern technikák bevezetése miatt fokozatosan kivonásra kerültek a forgalomból a 20. század közepére.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Metropolitan Railway H Class mozdonyokból nem maradt meg egyetlen példány sem. Így nincs lehetőség arra, hogy bármely múzeumban megtekinthessük őket.
Érdekességek és kulturális hatás
A Metropolitan Railway H Class a korabeli londoni közlekedés egyik fontos része volt, ám nem váltak széles körben ismertté vagy népszerűvé a széles közönség körében. Modellvasúti változatok nem készültek róluk széles körben, így nem váltak a vasútmodell-rajongók kedvenceivé sem.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Metropolitan_Railway_H_Class
Képek
Források: Wikipédia, Google