Történeti háttér és gyártás
A Midland Railway 2601 Class gőzmozdonyokat Samuel Waite Johnson tervezte, és a Derby Works gyártotta. Az első darabok 1899-ben gördültek le a gyártósorról, a Midland Railway igényeinek kielégítésére. E mozdonyok egy közepes méretű, utasszállításra optimalizált sorozat részei voltak, amelyek elsősorban helyi és regionális vonalakon közlekedtek. Összesen 40 példány készült ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A Midland Railway 2601 Class egy 4-4-0 tengelyelrendezésű gőzmozdony volt, amelyet főleg személyszállításra terveztek. A gőzmeghajtású mozdony kiemelkedett a kategóriájában a megbízhatóság és hatékonyság terén. A mozdonyokat egy függőleges kétütemű gőzhenger hajtotta, amelyet szén és víz felhasználásával működtettek. Maximális sebességük elérte a 90 km/h-t, ami az adott korszakban jónak számított.
Szolgálati történelem
A Midland Railway 2601 Class mozdonyok főleg az Egyesült Királyság területén működtek, a Midland Railway vonalain. Kitűnő teljesítményük miatt a mozdonyok népszerűek voltak a vasúttársaságok körében. Szolgálatukat az 1920-as évek végéig folytatták, amikor újabb, modernebb mozdonyok kezdték felváltani őket. Kivonásuk fokozatosan, a gazdasági és technikai fejlődés következtében történt meg.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos, a Midland Railway 2601 Class mozdonyok egyike sem maradt fenn teljes egészében a modern időkig. Bár nincsenek megőrzött példányai, a típus történeti jelentősége és emléke tovább él a vasúttörténeti leírásokban és emlékekben.
Érdekességek és kulturális hatás
A Midland Railway 2601 Class mozdonyok szolgáltak inspirációként számos modellvasúti gyártó számára. Ezek a modellek lehetőséget adtak a vasúti történelem iránt érdeklődőknek, hogy otthonaikban is megtapasztalják a viktoriánus korszak vasúti világát. Ezen mozdonyok beceneve „Johnson Singles” volt, a tervezőjük után.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google