Midland Railway 3835 Class gőzmozdony

A Midland Railway 3835 Class gőzmozdony a 20. század elején vált meghatározóvá, amikor erőteljes teljesítményével és megbízhatóságával a brit vasúthálózat egyik ikonikus szereplőjévé lépett elő.

Történeti háttér és gyártás

A Midland Railway 3835 Class gőzmozdonyt 1911-ben kezdték gyártani. A mozdonyt a Midland Railway számára fejlesztették ki, amely az Egyesült Királyság jelentős vasúti társasága volt az 1800-as évek végén és az 1900-as évek elején. A gőzmozdonyokat azért tervezték, hogy kielégítsék a növekvő teherszállítási igényeket, különösen a nehéz és hosszú vonatok kezelésére.

A 3835 Class mozdonyokat a Derby Művekben gyártották, és összesen 197 darabot készítettek belőlük. Ezek a mozdonyok a megbízhatóságuk és hatékonyságuk miatt váltak népszerűvé a Midland Railway flottájában.

Technikai jellemzők

A Midland Railway 3835 Class egy gőzmozdony, amely gőz meghajtású hajtásrendszerrel rendelkezik. A mozdony egy 2-8-0 tengelyelrendezéssel készült, ami azt jelenti, hogy a mozdony két vezető és nyolc hajtótengellyel rendelkezik. Ez a kialakítás különösen alkalmassá tette a nehéz teherszállításra.

  • Tengelyelrendezés: 2-8-0
  • Gőznyomás: 160 psi (11 bar)
  • Cilinderek száma: 2
  • Cilinder átmérő: 20.5 inch (521 mm)
  • Löket: 26 inch (660 mm)

A mozdony maximális sebessége körülbelül 60 km/h volt, ami megfelelőnek bizonyult a tehervonatok számára. A mozdony üzemanyagként szenet használt, és vízkapacitása körülbelül 4000 gallon (18,184 liter) volt.

Szolgálati történelem

A Midland Railway 3835 Class mozdonyai a brit vasúthálózaton széles körben elterjedtek, és főként tehervonatok vontatására használták őket. A mozdonyok hosszú szolgálati idejük alatt, egészen a 20. század közepéig, a brit vasúti teherszállítás egyik alappillérének számítottak.

A mozdonyokat később a London, Midland and Scottish Railway (LMS) örökölte a Midland Railway fúziója után. A szolgálati idejük alatt számos javításon és karbantartáson estek át, de alapvető kialakításuk nagyrészt változatlan maradt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a Midland Railway 3835 Class mozdonyok egyik példánya sem maradt meg a mai napig. A mozdonyok többsége a műszaki fejlődés és a dizelmozdonyok térnyerése miatt végül selejtezésre került, és nem került sor megőrzésükre vagy múzeumi kiállításra.

Érdekességek és kulturális hatás

A Midland Railway 3835 Class mozdonyok működésük ideje alatt nemcsak a brit vasúti hálózat fontos szereplői voltak, hanem hozzájárultak a gőzmozdonyok korszakának fejlődéséhez is. Bár modellvasúti verziók nem váltak elterjedtté, a vasútrajongók körében még mindig nagy érdeklődés övezi őket a történelmi jelentőségük miatt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 2-8-0
Maximális sebesség 60 km/h
Gőznyomás 160 psi (11 bar)
Cilinder átmérő 20.5 inch (521 mm)
Löket 26 inch (660 mm)

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Midland_Railway_3835_Class

Képek

Források: Wikipédia, Google