Történeti háttér és gyártás
A Midland Railway 483 Class gőzmozdonyt Samuel W. Johnson tervezte, és 1882-ben készült el. A mozdonyok célja a Midland Railway számára a személyszállítási kapacitás növelése volt. A Derby Works-ben gyártották őket, mely a Midland Railway fő mozdonygyártó létesítménye volt. Az első darabokat 1882 és 1893 között gyártották, összesen 80 példány készült el. A Midland Railway, mint magánvasút, volt az elsődleges megrendelő.
Technikai jellemzők
A Midland Railway 483 Class gőzmozdonyok gőzhajtásúak voltak, és a korabeli technológiai standardokat követték. A mozdonyok 4-4-0 tengelyelrendezéssel készültek, ami azt jelenti, hogy négy hajtott kerék és négy szabadon futó kerék volt rajtuk. Maximális sebességük körülbelül 80 kilométer per óra volt. A mozdonyok nagyjából 16 tonna szén tárolására voltak képesek, ami jelentős hatótávolságot biztosított számukra. A gépek hossza körülbelül 16 méter volt, és jellemzően két tengelyből álló szerelvényeket húztak.
Szolgálati történelem
A Midland Railway 483 Class mozdonyai a Midland Railway vonalain szolgáltak Angliában. A mozdonyokat elsősorban személyszállításra használták, de időnként vegyes forgalomban is szerepeltek. Az 1923-as vasúti összevonás után a mozdonyok a London, Midland and Scottish Railway (LMS) flottájába kerültek. Az 1920-as és 1930-as években fokozatosan kivonták őket a forgalomból, és az utolsó példányt 1951-ben selejtezték le.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Midland Railway 483 Class mozdonyok egyik példánya sem maradt fenn. Ebből a sorozatból nem mentettek meg egyetlen darabot sem múzeumi vagy nosztalgia célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
Annak ellenére, hogy fizikai példányok nem maradtak fenn, a Midland Railway 483 Class mozdonyok jelentős hatást gyakoroltak a brit vasúti kultúrára. Számos modellvasút-gyártó készítette el a mozdony méretarányos modelljét, és a hobbi vasútmodellezők körében is népszerűek. A mozdonyok hozzájárultak a Midland Railway híréhez, mint egy megbízható és innovatív vasúti szolgáltató.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 4-4-0 |
Maximális sebesség | 80 km/h |
Tüzelőanyag kapacitás | 16 tonna szén |
Gyártási év | 1882 |
Példányszám | 80 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Midland_Railway_483_Class
Képek
Források: Wikipédia, Google