Történeti háttér és gyártás
A NER Class T3 gőzmozdony az Északkeleti Vasút (North Eastern Railway – NER) számára készült, hogy kielégítse a növekvő utas- és teherszállítási igényeket. Az 1919-es gyártási évvel kezdődően a T3 mozdonyokat a Darlington Vasúti Üzem készítette. A tervezés célja az volt, hogy egy megbízható és hatékony mozdonyt biztosítsanak, amely képes a vasúti forgalom növekvő követelményeit kielégíteni. A T3-as osztály a korábbi T2-esek továbbfejlesztett változata volt, és a NER egyik fontos típusa lett.
Technikai jellemzők
A NER Class T3 gőzmozdonyok hajtásrendszere természetesen gőz volt, ami a 20. század elején a vasúti közlekedés domináns formája. Ezek a mozdonyok robusztus felépítésűek voltak, és több tengelyelrendezést is alkalmaztak a stabilitás és hatékonyság érdekében. A maximális sebességük és más részletes műszaki specifikációk sajnos nem állnak rendelkezésre, de az általános gőzmozdonyokra jellemző méretekkel és teljesítménnyel rendelkeztek.
Szolgálati történelem
A NER Class T3 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyságban használták, ahol a NER szolgálatában álltak. A mozdonyok jól teljesítettek a közepes távolságú utas- és teherszállításokban. A T3 mozdonyokat fokozatosan vonták ki a forgalomból a gőzmozdonyok korszakának alkonyában, ahogy a dízel- és elektromos meghajtású vonatok kezdték átvenni a szerepüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármely NER Class T3 mozdony megmaradt volna múzeumi kiállításon vagy nosztalgiajáratokban.
Érdekességek és kulturális hatás
A NER Class T3 mozdonyok nem kaptak kiemelkedő szerepet a popkultúrában vagy modellvasúti közösségekben, így nem váltak széles körben ismertek a rajongók körében. Azonban a vasúttörténelem rajongói megőrzik emlékezetükben a gőzmozdonyok ezen korszakát, amely a gőzmozdonyok technikai csúcsidőszakának számít.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google