NER Class S gőzmozdony
Történeti háttér és gyártás
A NER Class S gőzmozdony a North Eastern Railway (NER) vasúttársaság által kifejlesztett jármű volt, mely a 19. század végén készült el. Az 1899-es gyártási év jelentős volt a vasúti közlekedés fejlődése szempontjából. A mozdony tervezésének célja az volt, hogy hatékonyan kiszolgálja a növekvő személy- és teherforgalmat, mely miatt nagy teljesítményre és megbízhatóságra volt szükség. A mozdonyokat a Darlington Works gyártotta, kifejezetten az északkeleti angliai vasúti hálózat igényei szerint.
Műszaki leírás
A NER Class S egy gőzhajtású mozdony, amely az 4-6-0 tengelyelrendezést alkalmazta. Ez azt jelenti, hogy a mozdonynak négy első, hat hajtott és nincs utolsó tengelye. Ez a konfiguráció stabilitást és jobb vonóerőt biztosított.
Technikai jellemzők:
– Hajtásrendszer: Gőz
– Maximális sebesség: Körülbelül 80 km/h
– Teljesítmény: Pontos adatok nem állnak rendelkezésre
– Méret: A pontos méretek ismeretlenek, de a korszakra jellemzően nagy méretű jármű volt
– Férőhely: Nem alkalmazott utasszállítást
– Futómű: Klasszikus, erősített acél
– Fékrendszer: Pneumatikus rendszerű
– Vezérlés: Manuális, a korszak technikai színvonalának megfelelően
Szolgálati történelem
A NER Class S mozdonyokat főleg a North Eastern Railway által üzemeltetett vonalakon használták. Kiválóan teljesítettek hosszú távú teherfuvarozási feladatokban, és időnként személyszállításra is kiképezték őket. Az 1920-as évek végére a modernizációs hullám miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból, helyüket újabb, korszerűbb mozdonyok vették át.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi ismereteink szerint a NER Class S mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn múzeumi környezetben vagy nosztalgiavonatokban. Az ipari forradalom korában készült mozdonyok többsége sajnos az idő múlásával megsemmisült vagy átépült.
Érdekességek és kulturális hatás
A NER Class S mozdonyok nem váltak a vasúti modellgyártás központi elemeivé, így kevésbé ismertek a vasútmodellezés világában. Mivel nem maradt fenn belőlük működő példány, kevésbé váltak a közönség kedvenceivé, és inkább történeti jelentőségük miatt érdekesek a vasúttörténészek számára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
További információért látogasson el a NER Class S Wikipédia oldal oldalára.
Képek
Források: Wikipédia, Google