Történeti háttér és gyártás
A North Staffordshire Railway (NSR) G osztályú gőzmozdonya 1910-ben készült el. Ennek a mozdonytípusnak a tervezését a North Staffordshire Railway rendelte meg, hogy a vasúttársaság szolgálatában álló járműparkot bővítse és korszerűsítse. A G osztályt a North British Locomotive Company gyártotta Glasgow-ban. A mozdony fő célja az volt, hogy a vasúttársaság teher- és személyszállítási feladatait hatékonyabban lássa el.
Technikai jellemzők
Az NSR G osztály gőzmozdonyok a klasszikus gőzmozdony-technológiát alkalmazták. A mozdonyok hajtásrendszere gőzalapú volt, amelyet egy függőleges hengeres kazán biztosított. A mozdony tengelyelrendezése 0-6-0 volt, amely az erőátvitelhez és vonóerőhöz ideális konfigurációt jelentett a teher- és személyszállításokhoz. Az NSR G osztály mozdonyok teljesítménye és sebessége a korabeli szabványok szerint megfelelőnek számított, habár konkrét számadatok nem állnak rendelkezésre.
Szolgálati történelem
A North Staffordshire Railway G osztályát elsősorban az Egyesült Királyság területén használták. A mozdonyok szerepük szerint teher- és személyvonatokat is vontattak, így a vasúttársaság szerves részét képezték. A mozdonyok az évek során jól teljesítettek, és hozzájárultak a vasúti szállítás hatékonyságának növeléséhez. A pontos kivonási időszakra vonatkozó információk nem állnak rendelkezésre, de a gőzmozdonyok általában a dízelmozdonyok elterjedésével kerültek kivonásra a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi információk szerint az NSR G osztályú mozdonyok közül egy sem maradt fenn muzeális vagy működőképes állapotban. Nincs ismert példány, amelyet bármelyik múzeumban kiállítottak volna vagy nosztalgiavonatokon alkalmaznának. A mozdonyok teljes körű megőrzésére úgy tűnik, nem került sor.
Érdekességek és kulturális hatás
- Az NSR G osztályú mozdonyok nem rendelkeznek különösebb kulturális hatással, és nem szerepeltek filmekben vagy könyvekben.
- A modellvasúti világban sem terjedtek el széles körben, így nem váltak a hobbi kedvelt darabjaivá.
- Becenevekről vagy köznyelvi elnevezésekről nem áll rendelkezésre információ.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google