Történeti háttér és gyártás
A Port Talbot Railway 0-8-2T (Sharp Stewart) gőzmozdonyok sorozatát 1901-ben gyártották a Sharp, Stewart & Co. vállalatnál. Ezeket a mozdonyokat a walesi Port Talbot Railway megrendelésére készítették, hogy kielégítsék az ipari szállítás igényeit. A Port Talbot Railway főként szénszállításra specializálódott, így a mozdonyok kialakítása is ezt a célt szolgálta. A mozdonyokat az angliai Manchesterben gyártották.
Technikai jellemzők
A Port Talbot Railway 0-8-2T mozdonyok gőzmeghajtásúak voltak, ami a korszakban általánosan elterjedt technológiának számított. Az „0-8-2T” jelölés a tengelyelrendezést jelzi, ahol a mozdony nyolc hajtott tengellyel és két futótengellyel rendelkezett. A mozdonyok kompakt kialakításúak és a nehéz szénszállításra optimalizáltak voltak, lehetővé téve, hogy hatékonyan működjenek a walesi dombos vidékeken.
Szolgálati történelem
A mozdonyokat főként a Port Talbot Railway által üzemeltetett ipari vasúthálózaton használták. Elsősorban szén- és egyéb árucikkek szállítására alkalmazták őket. A mozdonyok hatékonynak bizonyultak a nehéz terhek kezelésében, ami növelte a szállítási kapacitást és a szolgáltatás megbízhatóságát. Pontos kivonási idejükről nincs elérhető információ, de valószínűleg a 20. század közepén történt meg selejtezésük a modernizációs törekvések részeként.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármelyik Port Talbot Railway 0-8-2T mozdony megőrzésre került volna múzeumban vagy nosztalgiavonatok részeként. Ez jellemző lehet a korszak ipari mozdonyaira, melyek közül sokat végül selejteztek vagy újrahasznosítottak.
Érdekességek és kulturális hatás
A Port Talbot Railway 0-8-2T mozdonyok elsősorban ipari felhasználásra készültek, így nem váltak szélesebb kulturális jelentőséggel bíróvá. Modellvasúti replikák nem gyakoriak, és a mozdonyok nem szerepeltek filmekben vagy irodalmi művekben. Az ipari vasutak szerelmesei azonban érdeklődést tanúsíthatnak irántuk a gőzmozdonyok iránti általános vonzalom miatt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |