Történeti háttér és gyártás
A RH&DR No.1 Green Goddess gőzmozdony a híres Romsey, Hythe & Dymchurch Railway (RH&DR) számára készült, amelyet gyakran „a világ legnagyobb kisvasútjaként” is emlegetnek. A mozdonyt Henry Greenly tervezte, és a Yorkshire Engine Company gyártotta 1925-ben. A Green Goddess az elsőként épített mozdony volt a RH&DR számára, amelyet személyszállításra és különféle vasúti feladatok ellátására szántak.
Technikai jellemzők
A Green Goddess egy gőzmeghajtású mozdony, amelyet kifejezetten a 15 colos (381 mm) nyomtávú kisvasútra terveztek. Ez a mozdony a 4-6-2 Pacific típusú tengelyelrendezést követi, ami azt jelenti, hogy négy vezető, hat meghajtó és két hátsó hordozó tengellyel rendelkezik. A gőzmozdonyok jellegzetes kazánja biztosítja a szükséges hajtóerőt, melynek teljesítménye lenyűgöző a mérete ellenére.
Szolgálati történelem
A Green Goddess több mint kilenc évtizedet szolgált a RH&DR vonalain. Főként személyszállító vonatként használták, de számos különleges eseményen és bemutatón is részt vett. Az évek során többször is felújították és karbantartották, hogy biztosítani tudják a folyamatos működését és megőrizzék történelmi jelentőségét.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Green Goddess a mai napig megtekinthető és működőképes állapotban van a RH&DR hálózaton. A mozdony a mai napig fontos szerepet játszik a nosztalgiavonatok üzemeltetésében, és gyakran látható különféle rendezvényeken is.
Érdekességek és kulturális hatás
A Green Goddess nemcsak mérnöki bravúr, hanem kulturális ikon is a brit vasúti nosztalgiában. Modellvasúti változatai is léteznek, amelyek a rajongók körében népszerűek. Az évek során számos filmet és dokumentumfilmet is forgattak róla, amely bemutatja a kisvasút és a Green Goddess történetét.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-6-2 Pacific |
Nyomtáv | 15 colos (381 mm) |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/RH&DR_No.1_Green_Goddess
Képek
Források: Wikipédia, Google