Történeti háttér és gyártás
A South Devon Railway 2-4-0 gőzmozdonyok az 1870-es évek elején készültek, elsősorban a South Devon Railway számára. Ezek a mozdonyok megfeleltek a kor igényeinek, melyek a regionális és gyorsvonatok húzására vonatkoztak. A mozdonyokat a híres brit mozdonygyártó, a Sharp, Stewart and Company készítette 1871-ben. Ez a cég akkoriban jelentős szerepet játszott a vasúti járművek gyártásában, különösen a gőzmozdonyok terén.
A mozdonyokat kifejezetten a South Devon Railway számára gyártották, hogy megfeleljenek a helyi vasúti körülményeknek és igényeknek. A 2-4-0 tengelyelrendezésű mozdonyokból összesen hat darabot készítettek ebben az időben.
Technikai jellemzők
A South Devon Railway 2-4-0 mozdony technikai jellemzői közé tartozik a gőzmeghajtás, amely a korszak egyik legelterjedtebb hajtásrendszere volt. A mozdonyok 2-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelenti, hogy két vezetőtengely és négy hajtótengely jellemezte őket, közvetlen kapcsolatot biztosítva az erősebb vonóerővel.
A maximális sebességük körülbelül 80 km/h volt, ami akkoriban megfelelő volt mind a személy-, mind a teherszállítási feladatokra. A mozdonyoknak elegendő víz- és széntároló kapacitása volt, hogy hosszabb utakat is megtehessenek anélkül, hogy gyakori megállásokra lenne szükség.
Szolgálati történelem
A mozdonyokat elsősorban a South Devon Railway hálózatán használták, ahol regionális és gyorsvonatokat húztak. A mozdonyok jól teljesítettek a helyi dombos terepen, megbízható és erős munkagépeknek bizonyultak. A 20. század elején azonban fokozatosan kivonták őket a forgalomból, mivel újabb és hatékonyabb technológiák váltak elérhetővé.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Ma sajnos egyetlen South Devon Railway 2-4-0 mozdony sem maradt meg, így nem találhatóak meg múzeumokban vagy nosztalgikus vonatkiállításokon. Emiatt a közönség számára nem elérhetők, hogy az eredeti formájukban csodálhassák meg őket.
Érdekességek és kulturális hatás
Ezek a mozdonyok érdekes részei a brit vasúttörténelemnek, különösen Dél-Devonban. Az 1870-es évek vasúti fejlődésének szimbólumai, és hozzájárultak a vidéki Anglia fejlődéséhez, mivel jelentős szerepet játszottak az emberek és az áruk szállításában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 2-4-0 |
Maximális sebesség | 80 km/h |
Hivatkozások
A South Devon Railway 2-4-0 locomotives Wikipedia oldala
Képek
Források: Wikipédia, Google