Történeti háttér és gyártás
A South Devon Railway Buffalo osztályú gőzmozdonyát 1872-ben fejlesztette ki a South Devon Railway (SDR). Ezeket a mozdonyokat főként a South Devon Railway igényeire tervezték, hogy kiszolgálják a vasútvonal sajátos követelményeit. A sorozatot az évszázad végén építették, amikor a gőzmozdonyok élvonalbeli technológiának számítottak.
A Buffalo osztályt azért fejlesztették ki, hogy megfeleljen a South Devon Railway vonalainak, amelyeket akkoriban az angliai vasúti közlekedés egyik fontos részének tartottak. A mozdonyok gyártását főként a helyi igények kielégítésére szánták, és nem szánták exportálásra.
Technikai jellemzők
A South Devon Railway Buffalo osztályú gőzmozdonyait a kor technikai színvonalához képest kiemelkedő jellemzőkkel látták el. Ezek a mozdonyok gőzerővel működtek, amely a 19. században a legelterjedtebb technológiának számított a vasúti vontatásban.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: Nagyon valószínű, hogy az általános elrendezés szerint épültek, de részletek nem állnak rendelkezésre.
- Teljesítmény: Nincsenek pontos adatok.
- Maximális sebesség: Az akkori standardoknak megfelelően tervezték, de nincsenek konkrét adatok.
- Férőhely: Utasszállításról nincs jelentés, teherszállításra használták.
Szolgálati történelem
A South Devon Railway Buffalo osztályú mozdonyai főként az Egyesült Királyságban, különösen a South Devon Railway területein szolgáltak. Funkciójukat tekintve főleg teherszállításra használták őket a vasútvonalak mentén. A forgalomból való kivonásuk pontos ideje nem ismert, de történelmileg ezek a típusú mozdonyok a 20. század elején kezdték elveszíteni jelentőségüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármely South Devon Railway Buffalo osztályú mozdony megmaradt volna a modern korra. Jelenleg nincs nyilvántartva múzeumban bemutatott vagy nosztalgiavonatokban részt vevő példány.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a South Devon Railway Buffalo osztályú mozdonyok nem váltak híressé a széles közönség körében, mégis részei voltak a 19. század vasúti történelmének Nagy-Britanniában. Modellvasúti környezetben nem állnak rendelkezésre adatok arról, hogy létezne méretarányos másolat vagy hogy jelentős kulturális hatásuk lenne.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_Devon_Railway_Buffalo_class