Történeti háttér és gyártás
A South Devon Railway Dido osztályú gőzmozdonyt a South Devon Railway számára fejlesztették ki 1860-ban. Ezt a mozdonyt a William Bridges Adams és az Easton, Amos and Anderson vállalat közösen tervezte és építette. Az osztályt kifejezetten a hegyvidéki területek kihívásainak kezelésére alakították ki, amely a vasútvonal jellemzője volt. Az osztály nevét a mitológiai királynőről, Dido-ról kapta.
Technikai jellemzők
A South Devon Railway Dido osztályú gőzmozdony egy korai példája a gőzvontatásnak. A mozdony gőzhajtású volt, ami az időszakban megszokott technikai megoldásnak számított. Az osztály tervezése során kiemelt hangsúlyt kapott a hatékony működés a hegyvidéki vonalakon, amit a kis méretű és könnyű konstrukció tett lehetővé. További részletes műszaki jellemzők sajnos nem állnak rendelkezésre.
Szolgálati történelem
A Dido osztályú mozdonyok a South Devon Railway hegyvidéki útvonalain teljesítettek szolgálatot. Az ilyen típusú vasútvonalak különleges technikai követelmények elé állították a gőzmozdonyokat, amelyek az eltérő domborzati viszonyok kezelésére lettek kifejlesztve. Történeti források szerint a mozdonyok hatékonyan működtek a szolgálati idejük alatt. Konkrét információ a kivonásukról és selejtezésükről nem található.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a South Devon Railway Dido osztályú mozdonyok közül bármelyik példány megmaradt volna, vagy múzeumban ki lenne állítva.
Érdekességek és kulturális hatás
A Dido osztályú mozdonyok a korai vasúttörténet részét képezik, de különösebb kulturális hírnévre nem tettek szert. Nem ismertek róluk történetek vagy kulturális hivatkozások a mainstream médiában, illetve modellvasúti elterjedtségük sem dokumentált.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
South Devon Railway Dido class – Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google