Történeti háttér és gyártás
A „Sir Keith Park” gőzmozdony a Southern Railway Battle of Britain osztályának része, amelyet a második világháború után fejlesztettek ki. A mozdonyt Bulleid tervezte és Brightonban gyártották 1947-ben. A Battle of Britain osztályt a nagy teljesítményű és hatékony utasszállítási igények kielégítésére hozták létre, a háború utáni brit vasúthálózatot fejlesztendő.
Technikai jellemzők
A „Sir Keith Park” gőzmozdony jellemzői a következők:
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 4-6-2
- Teljesítmény: A hagyományos gőzmozdonyokhoz képest jelentős, de pontos adatok nem állnak rendelkezésre
- Maximális sebesség: Körülbelül 145 km/h
Szolgálati történelem
A „Sir Keith Park” mozdonyt 1947-ben bocsátották szolgálatba, és a brit vasúthálózaton dolgozott. Jellemzően utasszállító vonatokat húzott, ahol nagysebességű közlekedést biztosított. Az idővel történő modernizáció mellett számos feladatot látott el, míg végül kivonták a forgalomból a gőzmozdonyok korszakának végét jelentő időszakban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A „Sir Keith Park” mozdony szerencsésen fennmaradt, és jelenleg is működőképes állapotban van. A mozdonyt különböző vasúti eseményeken és múzeumokban állítják ki, ahol nosztalgiautakat is szerveznek vele az Egyesült Királyságban, megőrizve ezzel a történelmi értékét.
Érdekességek és kulturális hatás
A „Sir Keith Park” nevet Keith Park II. világháborús légimarsall tiszteletére kapta, aki kiemelkedő szerepet játszott a brit légierő sikerében. A mozdony része a brit vasúti örökségnek, és modellvasútként is elérhető az érdeklődők számára. Sok vasútkedvelő közösség állandó figyelemmel kíséri a mozdony kínálta nosztalgikus élményeket.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Gyártási év | 1947 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/SR_Battle_of_Britain_class_21C153_Sir_Keith_Park
Képek
Források: Wikipédia, Google