Történeti háttér és gyártás
A Southern Railway N15 Class 777 Sir Lamiel egy híres brit gőzmozdony, amelyet 1925-ben gyártottak. Az N15-osztályt Richard Maunsell tervezte a Southern Railway számára, hogy kielégítse a nagy sebességű utasszállító vonatok iránti növekvő igényt. A mozdonyokat az Eastleigh-i műhelyben gyártották, és része volt annak a fejlesztésnek, amely a London és a dél-angliai területeket összekötő vasútvonalak teljesítményének javítását célozta.
- Tervező: Richard Maunsell
- Gyártási helyszín: Eastleigh-i műhely, Nagy-Britannia
- Gyártási év: 1925
- Megrendelő: Southern Railway
- Példányszám: Összesen 74 mozdony készült az N15-osztályból
Technikai jellemzők
Az N15 Class 777 Sir Lamiel egy gőzmozdony, amelyet a nagy teljesítmény és megbízhatóság jellemez. A mozdony három kapcsolt tengelye lehetővé tette, hogy nagy sebességgel vonatokat vontasson.
- Hajtásrendszer: Gőzmeghajtás
- Teljesítmény: 2000 LE (lóerő)
- Tengelyelrendezés: 4-6-0
- Maximális sebesség: 145 km/h
- Méretek: Hossz: kb. 20 méter
- Futómű: 3 kapcsolt tengely
- Fékrendszer: Gőzüzemű fékek
Szolgálati történelem
Az N15 Class gőzmozdonyok, köztük a 777 Sir Lamiel, a Southern Railway szolgálatában álltak, különösen a London és a dél-angliai területek közötti gyorsvonatokon. A mozdonyt 1961-ben vonták ki a forgalomból, amikor a gőzüzemű mozdonyokat fokozatosan váltották fel a dízel- és villanymozdonyok.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A 777 Sir Lamiel az egyetlen megőrzött példány az N15 Class sorozatból. Jelenleg a National Railway Museum tulajdonában van, és részt vesz különféle nosztalgia eseményeken és bemutatókon Nagy-Britanniában. A mozdony teljesen működőképes, és gyakran látható különleges vonatjáratok élén.
Érdekességek és kulturális hatás
A Sir Lamiel neve egy legendás lovagról, Sir Lamielről származik a brit Arthur-mondakörből, ami hozzájárul a mozdony romantikus és történelmi megítéléséhez. Modellvasúti gyártók is készítettek méretarányos verziókat, amelyek a vasútmodellezők körében népszerűek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tervező | Richard Maunsell |
Gyártási helyszín | Eastleigh, Nagy-Britannia |
Maximális sebesség | 145 km/h |
Teljesítmény | 2000 LE |
Tengelyelrendezés | 4-6-0 |
Hivatkozások
További információ a 777 Sir Lamiel mozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google