SR N15 class 777 Sir Lamiel gőzmozdony

Az SR N15 class 777 Sir Lamiel gőzmozdony a brit vasúti történelem ikonikus darabjaként ismert, amely az elegancia és a teljesítmény tökéletes ötvözetét képviselte a 20. század elején.

Történeti háttér és gyártás

A Southern Railway N15 Class 777 Sir Lamiel egy híres brit gőzmozdony, amelyet 1925-ben gyártottak. Az N15-osztályt Richard Maunsell tervezte a Southern Railway számára, hogy kielégítse a nagy sebességű utasszállító vonatok iránti növekvő igényt. A mozdonyokat az Eastleigh-i műhelyben gyártották, és része volt annak a fejlesztésnek, amely a London és a dél-angliai területeket összekötő vasútvonalak teljesítményének javítását célozta.

  • Tervező: Richard Maunsell
  • Gyártási helyszín: Eastleigh-i műhely, Nagy-Britannia
  • Gyártási év: 1925
  • Megrendelő: Southern Railway
  • Példányszám: Összesen 74 mozdony készült az N15-osztályból

Technikai jellemzők

Az N15 Class 777 Sir Lamiel egy gőzmozdony, amelyet a nagy teljesítmény és megbízhatóság jellemez. A mozdony három kapcsolt tengelye lehetővé tette, hogy nagy sebességgel vonatokat vontasson.

  • Hajtásrendszer: Gőzmeghajtás
  • Teljesítmény: 2000 LE (lóerő)
  • Tengelyelrendezés: 4-6-0
  • Maximális sebesség: 145 km/h
  • Méretek: Hossz: kb. 20 méter
  • Futómű: 3 kapcsolt tengely
  • Fékrendszer: Gőzüzemű fékek

Szolgálati történelem

Az N15 Class gőzmozdonyok, köztük a 777 Sir Lamiel, a Southern Railway szolgálatában álltak, különösen a London és a dél-angliai területek közötti gyorsvonatokon. A mozdonyt 1961-ben vonták ki a forgalomból, amikor a gőzüzemű mozdonyokat fokozatosan váltották fel a dízel- és villanymozdonyok.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A 777 Sir Lamiel az egyetlen megőrzött példány az N15 Class sorozatból. Jelenleg a National Railway Museum tulajdonában van, és részt vesz különféle nosztalgia eseményeken és bemutatókon Nagy-Britanniában. A mozdony teljesen működőképes, és gyakran látható különleges vonatjáratok élén.

Érdekességek és kulturális hatás

A Sir Lamiel neve egy legendás lovagról, Sir Lamielről származik a brit Arthur-mondakörből, ami hozzájárul a mozdony romantikus és történelmi megítéléséhez. Modellvasúti gyártók is készítettek méretarányos verziókat, amelyek a vasútmodellezők körében népszerűek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tervező Richard Maunsell
Gyártási helyszín Eastleigh, Nagy-Britannia
Maximális sebesség 145 km/h
Teljesítmény 2000 LE
Tengelyelrendezés 4-6-0

Hivatkozások

További információ a 777 Sir Lamiel mozdonyról

Képek

Források: Wikipédia, Google