Történeti háttér és gyártás
A Taff Vale Railway H osztályú gőzmozdonyokat 1884-ben fejlesztették ki, az Egyesült Királyságban. Azért hozták létre, hogy kielégítsék a Taff Vale Railway igényeit, amely Wales egy jelentős vasúttársasága volt abban az időben. A vasúttársaság szénszállítási feladatokra és személyszállításra egyaránt használta a mozdonyokat. Az H osztályú mozdonyok gyártását a Cardiffban működő Hawthorn Leslie and Company végezte. Pontos példányszámot a forrás nem tüntet fel, de a Taff Vale Railway által üzemeltetett mozdonyok jelentős szerepet játszottak a vasúttársaság mindennapi működésében.
Technikai jellemzők
Az H osztályú mozdonyok a gőzmozdony kategóriába tartoznak. A mozdonyok hajtását gőzgéppel oldották meg, amely magában foglalta a korabeli technológiai színvonalnak megfelelő gőzkazánt és dugattyús gőzgépet. A tengelyelrendezést tekintve a mozdonyok 0-6-2 kialakítással rendelkeztek, ami azt jelenti, hogy hat hajtott tengelyük van, valamint két további visszatérő tengely. A maximális sebességük és további specifikus technikai részletek a forrásból nem derülnek ki.
Szolgálati történelem
A Taff Vale Railway H osztályú mozdonyait főként Wales területén használták, ahol mind személyszállító, mind tehervonatok vontatására bevetették őket. Az ipari forradalom idején a bányászat által generált szénszállítási igények kielégítésére szolgáltak. Az üzemeltetésük időszaka a források alapján nem pontosan meghatározott, de a korabeli brit vasútfejlesztések részeként fontos szerepet játszottak a közlekedési infrastruktúra kiépítésében.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem található információ arról, hogy megőrzött példányok léteznek-e az H osztályú mozdonyokból. A források szerint nem szerepelnek sem múzeumok állandó kiállításain, sem működőképes nosztalgiavonatokként.
Érdekességek és kulturális hatás
A Taff Vale Railway H osztályú gőzmozdonyok a brit vasúti történelem egy érdekes fejezetét képviselik, bár különösebb kulturális hírnévre nem tettek szert. Modellvasúti elterjedtségükről jelenleg nincs adat, és úgy tűnik, hogy filmekben vagy könyvekben sem kaptak jelentős szerepet. A vasúti rajongók körében inkább technikai szempontból értékelték őket, mint ikonikus járműveket.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |