W.G Bagnall 0-6-0ST ‘New Standard 18’ gőzmozdony

A W.G Bagnall 0-6-0ST New Standard 18 gőzmozdony a brit vasúttörténet egyik meghatározó darabja, amely a 20. század elején széles körben ismertté vált megbízhatósága és hatékonysága révén.

Történeti háttér és gyártás

A W.G Bagnall 0-6-0ST ‘New Standard 18’ gőzmozdonyt 1951-ben gyártották. Ez a mozdony a W.G Bagnall vállalat egyik terméke, amely Staffordban, Angliában székelt. A cég hosszú történelemmel rendelkezett a gőzmozdonyok gyártásában, és a ‘New Standard 18’ egy speciális típus volt, amelyet adott ipari feladatokra terveztek.

A ‘New Standard 18’ típus elsősorban ipari környezetben való használatra készült, például bányákban és más nehézipari területeken. A mozdonyt olyan igények kielégítése érdekében fejlesztették ki, amelyek kisebb méretű, de nagy teljesítményű mozdonyokat követeltek meg az ipari szállítási feladatokhoz.

Technikai jellemzők

A W.G Bagnall 0-6-0ST ‘New Standard 18’ egy gőzmeghajtású mozdony, amelyet jellemzően ipari alkalmazásokhoz terveztek.

Tengelyelrendezés: 0-6-0, ami azt jelenti, hogy a mozdony hat hajtott tengellyel rendelkezik.
Teljesítmény: A mozdonyt úgy tervezték, hogy komoly terheléseket is elbírjon, ami az ipari környezetben elengedhetetlen volt.
Méret: Kompakt kialakítása miatt ideális szűk ipari vonalak számára.

Szolgálati történelem

A ‘New Standard 18’ típusú mozdonyok széles körben kerültek bevetésre az Egyesült Királyság különböző ipari területein. A mozdonyok megbízhatóságuk és teljesítményük miatt kedveltté váltak a bányák és gyárak tulajdonosai körében. A szolgálati idejük alatt különösebb balesetek vagy komolyabb műszaki problémák nem voltak jellemzőek. Az ipari gőzmozdonyok fokozatos kivonása során a ‘New Standard 18’ sorozat is elérte élettartamának végét.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs elérhető információ arról, hogy létezne-e megőrzött példánya a ‘New Standard 18’ mozdonyoknak múzeumokban vagy egyéb helyszíneken.

Érdekességek és kulturális hatás

Nincs különösebb adat arról, hogy a ‘New Standard 18’ kultikus státuszra tett volna szert, vagy hogy modellvasúti formában elterjedt volna.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

Forrás: Wikipedia – W.G Bagnall 0-6-0ST „New Standard 18”

Képek

Források: Wikipédia, Google